Bezpieczny gabinet fizjoterapii - wywiad

Bezpieczny gabinet fizjoterapii - wywiad

13 kwi 2021

Wywiad z p. Eweliną Solimą z gabinetu fizjoterapii Symbio Centrum Masażu i Rehabilitacji we Wrocławiu, który uzyskał znak DEKRA Standard Trusted Facility.

 

DEKRA: Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na codzienną pracę gabinetu? Czy coś się zmieniło w podejściu pacjentów do korzystania z fizjoterapii w okresie pandemii (pomijając tak oczywiste kwestie, jak maseczki i dezynfekcja rąk)?

 

Ewelina Solima: Pandemia jest dla nas niemałym wyzwaniem. Pomimo tego, że już wcześniej w gabinecie stosowaliśmy środki do dezynfekcji i zachowywaliśmy wszelkie zasady higieny, to jednak musieliśmy dodatkowo wprowadzić pewne procedury zmniejszające ryzyko zakażenia, tak aby każdy pacjent czuł się bezpiecznie.

Na szczęście pacjenci pozytywnie reagują na nowe wytyczne i bez problemu z nami współpracują, bo wiedzą, że działamy w imię wspólnego bezpieczeństwa.

Na początku pandemii pacjentom towarzyszył strach przed wirusem, przed możliwością zakażenia się w gabinecie m.in. poprzez dotyk, ale dodatkowe środki ostrożności i nowe procedury rozwiały wszelkie ich obawy. Cieszymy się, że pacjenci nam zaufali i przekonali się do naszych działań.

 

D: Pozostańmy na chwilę przy pacjentach. Czy pandemia w jakiś sposób wpłynęła na dolegliwości osób, które się do Państwa zgłaszają?

 

ES: Owszem, zauważyliśmy, że od czasu wybuchu pandemii znacznie zmieniły się dolegliwości pacjentów, co związane jest szczególnie z pracą zdalną, brakiem ergonomicznego miejsca pracy oraz długim siedzeniem w niezmienionej pozycji – dosłownie mamy teraz ręce pełne roboty.

 

D: W jaki sposób na co dzień dbacie Państwo o bezpieczeństwo swoich pacjentów? Jakie procedury stosujecie? Jak reagują na nie pacjenci?

 

ES: Przede wszystkim dezynfekujemy wszelkie powierzchnie, z którymi pacjent miał kontakt: klamki, długopisy, krzesła, terminal płatniczy, blat recepcji, toaletę, sprzęt do rehabilitacji oraz stół do terapii - tutaj dodatkowo stosujemy jednorazowe podkłady higieniczne oraz ręczniki jednorazowego użytku.

Pomieszczenia są wietrzone po wizycie każdej osoby. Pacjenci przychodzący do gabinetu dezynfekują dłonie specjalnym preparatem, ewentualnie myją ręce mydłem wg instrukcji. Aby poszerzyć zakres bezpieczeństwa i wyeliminować ryzyko zakażenia, każda osoba wypełnia ankietę dotyczącą zdrowia, samopoczucia i ewentualnych objawów choroby.

Podczas rejestracji telefonicznej niejednokrotnie podkreślamy konieczność poinformowania nas o zmianie stanu zdrowia.

Dodatkowo ograniczyliśmy możliwość przebywania w gabinecie osób trzecich; informujemy wszystkich, aby przychodzili bez osób towarzyszących i pojawiali się punktualnie w celu uniknięcia niepotrzebnego tłoku w poczekalni

Odpowiednie procedury wdrożyliśmy również wśród naszego personelu. Między innymi dezynfekujemy po sobie kasy fiskalne, klawiatury, tak aby zmniejszyć ryzyko zakażenia.
W pomieszczeniu, gdzie spożywamy posiłki, staramy się, aby przebywała tam jedna osoba. Każdy z nas posiada środki ochrony osobistej czyli maseczki, rękawiczki i dodatkową odzież ochronną.

Na dziś pacjenci są już przyzwyczajeni do dodatkowych procedur, wykazują się pełną odpowiedzialnością i bez problemu stosują się do zaleceń, co nas bardzo cieszy.

 

D: Czy wśród wdrożonych procedur jest jakaś, która szczególnie wyróżnia Pani gabinet na tle konkurentów?

 

ES: W działalności leczniczej szczególnie istotne jest utrzymanie najwyższego standardu zasad czystości i higieny. Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że to co wyróżnia nas to skrupulatność i staranność w przestrzeganiu tych procedur.

 

D: Dlaczego uważa Pani za ważne, aby gabinety fizjoterapii posiadały certyfikaty, takie jak DEKRA Standard Trusted Facility, potwierdzające spełnienie wytycznych dotyczących higieny i bezpieczeństwa?

 

ES: Szczególnie w czasie pandemii istotne jest, aby pacjenci chcący skorzystać z usług fizjoterapeuty mieli gwarancję, że zostały wykonane wszystkie działania, aby zmniejszyć dodatkowe ryzyko infekcji. Wybieranie certyfikowanego gabinetu daje im poczucie większego bezpieczeństwa i pewność, że korzystają z miejsca spełniającego najwyższe standardy.

 

D: Dziękuję za rozmowę.

 

Dowiedz się więcej o znaku DEKRA Standard Trusted Facility i jak uzyskać go dla Twojej firmy!

 

 

Kontakt dla mediów

Rzecznik Prasowy DEKRA Certification Sp. z o.o.
Dominika Grosman
T. +48.601.143.050
@ rzecznik.pl@dekra.com

Newsletter

Najnowsze informacje wprost do Twojej skrzynki e-mail...