Hotel ze znakiem DEKRA Standard Trusted Facility. Jak to robią najlepsi?

Hotel ze znakiem DEKRA Standard Trusted Facility. Jak to robią najlepsi?

09 gru 2020

Działalność w dobie pandemii COVID-19 to dla hoteli na całym świecie wielkie wyzwanie. Wyzwanie, z którego wyjdą obronną ręką tylko wówczas, gdy dostosują swe obiekty do wymogów dotyczących higieny i bezpieczeństwa.


Konieczność taką stawiają przed nimi nie tylko nowe regulacje prawne, ale też – jeśli nie w największej mierze – oczekiwania samych klientów. Potencjalni goście chcą mieć bowiem pewność, że w danym hotelu przenocują, zjedzą posiłek i zrelaksują się w bezpieczny sposób.


Prawo do używania znaku DEKRA Standard Trusted Facility otrzymuje hotel, który podczas audytu realizowanego przez naszego eksperta, potwierdzi spełnienie szeregu wytycznych dotyczących higieny i bezpieczeństwa, opartych o międzynarodowe i krajowe regulacje. Znak DEKRA to obiektywny dowód dla gości, że zapewnienia hotelu o wprowadzeniu szeregu zasad postępowania w ramach reżimu sanitarnego mają pełne odzwierciedlenie w rzeczywistości.


Jednymi z polskich hoteli, które otrzymały znak DEKRA Standard Trusted Facility, są Grano i Number One, położone na Wyspie Spichrzów, w samym sercu najbardziej malowniczej części Gdańska. Warto wspomnieć, że Hotel Grano rozpoczął działalność w maju br., tj. w szczytowym okresie wiosennego lockdownu. Oznacza to, że już na samym początku musiał przygotować się od podstaw do obsługi gości w ramach surowego reżimu sanitarnego.


Spójrzmy, jak hotele Grano i Number One realizują niektóre z wytycznych standardu DEKRA Trusted Facility, bo mogą być dla branży przykładami do naśladowania.

 

Gość zawsze dobrze poinformowany

 

Jedna z wytycznych DEKRA Standard Trusted Facility dotyczy komunikowania gościom hotelu obowiązujących w obiekcie zasad higieny i bezpieczeństwa, takich jak nakaz zachowywania dystansu, czy też noszenia osłon na twarzy i nos. W hotelu Grano odbywa się to w bardzo zaawansowanej formie: w wielu miejscach wiszą ekrany, na których cały czas wyświetlane są właściwe komunikaty. Naprawdę bardzo trudno jest je przeoczyć! Klienci są też informowani o zasadach m.in. podczas meldunku w recepcji. Warto zaznaczyć, że obu hotelach opracowana jest też dokładna polityka zachowania wobec tzw. krnąbrnego gościa, który np. kategorycznie odmawia noszenia maseczki.

 

Dokładne czyszczenie i dezynfekcja

 

Wiele miejsca w liście wymogów DEKRA Standard Trusted Facility poświęconych jest kwestii sprzątania i dezynfekowania pomieszczeń, mebli i sprzętów. W przypadku hotelu Grano i hotelu Number One również ten obszar zrealizowany jest wzorowo. Podczas sprzątania i dezynfekowania pokoi nie są pomijane powierzchnie pod blatami, wszelki klamki, poręcze, włączniki, piloty do telewizorów; wszystko odbywa się bardzo dokładnie, z zastosowaniem odpowiednich środków. Co więcej, dezynfekcji poddawane są nawet elementy i przedmioty, które w pierwszej chwili gościowi nie przyszłyby pewnie nawet do głowy. Wśród nich są m.in. rękojeści parasoli przeciwdeszczowych pozostających do dyspozycji gości. W tym przypadku przedstawiciele hotelu żartują, że większość parasoli poddawana jest dezynfekcji tylko raz, bo… po wypożyczeniu przez klientów raczej już nie wracają.

 

Kilka innych przypadków wartych podkreślenia

 

Na wysokim poziomie w hotelach Grano i Number One stoi też kolejne z wymagań standardu DEKRA, czyli procedura reagowania na incydent COVID-19, tj. sytuację, gdy istnieje podejrzenie, że gość hotelu jest zakażony koronawirusem SARS-CoV-2. Częścią procesu postępowania w takim przypadku jest przeniesienie gościa do komfortowego, odizolowanego pokoju, gdzie może oczekiwać na dalsze działania ze strony służb sanitarnych i medycznych.

 

Certyfikat DEKRA Standard Trusted Facility ma na celu zapewnienie gości, że hotel, w którym się zatrzymują, działa w sposób bezpieczny i higieniczny w realiach tzw. „nowej normalności”, a więc mogą w nim bez obaw się zatrzymać i korzystać z jego infrastruktury gastronomicznej lub wypoczynkowej. Także w Grano i Number One wprowadzono rozwiązania, które mają to umożliwić w reżimie sanitarnym, zgodnie z wytycznymi standardu DEKRA. Przykładowo: z sauny nadal można korzystać, ale tylko w określonych godzinach, a liczba osób jest ograniczona. Śniadania dla gości są nadal wydawane w formie bufetu szwedzkiego, przy czym teraz to pracownik obsługi nakłada wybrane danie na talerz gościa. W restauracji zaś goście są prowadzeni do wolnego, uprzednio zdezynfekowanego, stolika przez kelnera, a nie – jak to jest zazwyczaj – sami wybierają stolik.

 

To tylko kilka wybranych przykładów na to, jak gdańskie hotele Grano i Number One realizują wytyczne DEKRA Standard Trusted Facility i pokazują swoim klientom, że dbają o ich bezpieczny pobyt w ramach reżimu sanitarnego, co potwierdził niezależny audyt DEKRA.

 

Jeżeli chcecie Państwo, aby również Wasz hotel mógł korzystać ze znaku DEKRA Standard Trusted Facility, zapraszamy do kontaktu z naszymi Menedżerami Regionalnymi - sprzedaz.pl@dekra.com.

 

 

Kontakt dla mediów

Rzecznik Prasowy DEKRA Certification Sp. z o.o.
Dominika Grosman
T. +48.601.143.050
@ rzecznik.pl@dekra.com

Newsletter

Najnowsze informacje wprost do Twojej skrzynki e-mail...