Certyfikacja ISO 20000-1
Certyfikacja ISO 20000-1 w zakresie zarządzania usługami IT
Technologia informacyjna i związane z nią procesy zarządzania usługami odgrywają nieodzowną rolę dla większości firm.
Zarządzanie usługami informatycznymi (ITSM) zapewnia najlepsze możliwe usługi informatyczne przy jednoczesnym spełnianiu potrzeb klientów. Certyfikacja ISO 20000-1 dokumentuje jakość Twojego ITSM.
O certyfikacji ISO 20000-1
Świadczymy usługi w zakresie certyfikacji ITSM zgodnie z uznaną międzynarodową normą ISO 20000-1 mierzącą jakość IT. Oprócz identyfikacji celów ITSM, określane są również kluczowe segmenty, takie jak satysfakcja klienta i dostępność usług IT, jak również środki bezpieczeństwa IT lub możliwości. Norma ISO 20000-1 nakazuje konsekwentne monitorowanie kluczowych segmentów i ciągłe doskonalenie związanych z nimi procesów ITSM.
Podczas wdrażania zarządzania usługami IT należy wziąć pod uwagę pięć następujących procesów ITIL:
- Strategia usług
Krok ten polega na zdefiniowaniu strategii świadczenia usług IT zgodnie z wymaganiami klienta. - Projektowanie usług
Sprzyja rozwojowi nowych i optymalizacji istniejących usług IT. - Transfer usług
Usługi IT są odpowiednio przygotowywane, konfigurowane i wdrażane. - Eksploatacja usług
Proces ten zapewnia efektywne świadczenie usług informatycznych i znajduje rozwiązania dla pojawiających się problemów. - Ciągłe doskonalenie usług
Poprzez ciągłe monitorowanie, środki optymalizacyjne mogą być wyprowadzone i wdrożone w celu poprawy wydajności i dostępności usług IT.
Poniższe kroki doprowadzą Cię do certyfikacji ISO 20000-1:
- Zdefiniowanie polityki ITSM i katalogu usług IT
W ramach przygotowania do certyfikacji: zdefiniowanie celów ITSM, wybór usług IT i wdrożenie działań korygujących. - Audyt wewnętrzny i przegląd zarządzania
Koordynacja wymaganych zasobów i zbieranie propozycji usprawnień dla ITSM i usług IT. - Wykład wprowadzający
Badanie ogólnej zdolności do audytu operacyjnego. - Poziom 1 audytu
Wstępne badanie możliwości przeprowadzenia audytu, przegląd dokumentów, planowanie audytu głównego. - Poziom 2 audytu
Szczegółowa inspekcja struktury ITSM, procesów i dokumentacji, pomiar i ocena wydajności procesów. - Audyt poaudytowy (w razie potrzeby)
Badanie korekt braków z audytu głównego. - Audyt monitorujący i recertyfikacyjny
Odnowienie certyfikacji po 1-3 latach.
Skorzystaj z naszej wiedzy
- Nasi eksperci zapewniają kompleksowe usługi potrzebne do uzyskania certyfikatu ISO 20000-1 z jednego źródła, z szybkim, wysoce profesjonalnym wsparciem ze strony naszego zespołu kompetentnych i doświadczonych audytorów.
- Służymy Państwa organizacji oraz klientom w świecie rosnących wymagań i coraz większej przejrzystości.
- Oferujemy Państwu możliwość uzyskania dodatkowych certyfikatów według innych norm dotyczących systemów zarządzania, takich jak ISO 27001, ISO 9001 lub ISO 45001.
- Mogą Państwo również skorzystać z zalet certyfikacji łączonej.