Certyfikacja ISO 20000-1

Certyfikacja ISO 20000-1 w zakresie zarządzania usługami IT

Technologia informacyjna i związane z nią procesy zarządzania usługami odgrywają nieodzowną rolę dla większości firm.

Zarządzanie usługami informatycznymi (ITSM) zapewnia najlepsze możliwe usługi informatyczne przy jednoczesnym spełnianiu potrzeb klientów. Certyfikacja ISO 20000-1 dokumentuje jakość Twojego ITSM.

O certyfikacji ISO 20000-1

Świadczymy usługi w zakresie certyfikacji ITSM zgodnie z uznaną międzynarodową normą ISO 20000-1 mierzącą jakość IT. Oprócz identyfikacji celów ITSM, określane są również kluczowe segmenty, takie jak satysfakcja klienta i dostępność usług IT, jak również środki bezpieczeństwa IT lub możliwości. Norma ISO 20000-1 nakazuje konsekwentne monitorowanie kluczowych segmentów i ciągłe doskonalenie związanych z nimi procesów ITSM.
Podczas wdrażania zarządzania usługami IT należy wziąć pod uwagę pięć następujących procesów ITIL:
  • Strategia usług
    Krok ten polega na zdefiniowaniu strategii świadczenia usług IT zgodnie z wymaganiami klienta.
  • Projektowanie usług
    Sprzyja rozwojowi nowych i optymalizacji istniejących usług IT.
  • Transfer usług
    Usługi IT są odpowiednio przygotowywane, konfigurowane i wdrażane.
  • Eksploatacja usług
    Proces ten zapewnia efektywne świadczenie usług informatycznych i znajduje rozwiązania dla pojawiających się problemów.
  • Ciągłe doskonalenie usług
    Poprzez ciągłe monitorowanie, środki optymalizacyjne mogą być wyprowadzone i wdrożone w celu poprawy wydajności i dostępności usług IT.
Poniższe kroki doprowadzą Cię do certyfikacji ISO 20000-1:
  1. Zdefiniowanie polityki ITSM i katalogu usług IT
    W ramach przygotowania do certyfikacji: zdefiniowanie celów ITSM, wybór usług IT i wdrożenie działań korygujących.
  2. Audyt wewnętrzny i przegląd zarządzania
    Koordynacja wymaganych zasobów i zbieranie propozycji usprawnień dla ITSM i usług IT.
  3. Wykład wprowadzający
    Badanie ogólnej zdolności do audytu operacyjnego.
  4. Poziom 1 audytu
    Wstępne badanie możliwości przeprowadzenia audytu, przegląd dokumentów, planowanie audytu głównego.
  5. Poziom 2 audytu
    Szczegółowa inspekcja struktury ITSM, procesów i dokumentacji, pomiar i ocena wydajności procesów.
  6. Audyt poaudytowy (w razie potrzeby)
    Badanie korekt braków z audytu głównego.
  7. Audyt monitorujący i recertyfikacyjny
    Odnowienie certyfikacji po 1-3 latach.

Skorzystaj z naszej wiedzy

  • Nasi eksperci zapewniają kompleksowe usługi potrzebne do uzyskania certyfikatu ISO 20000-1 z jednego źródła, z szybkim, wysoce profesjonalnym wsparciem ze strony naszego zespołu kompetentnych i doświadczonych audytorów.
  • Służymy Państwa organizacji oraz klientom w świecie rosnących wymagań i coraz większej przejrzystości.
  • Oferujemy Państwu możliwość uzyskania dodatkowych certyfikatów według innych norm dotyczących systemów zarządzania, takich jak ISO 27001, ISO 9001 lub ISO 45001.
  • Mogą Państwo również skorzystać z zalet certyfikacji łączonej.