Certyfikacja ISO 9001
Zapewnij stałą jakość procesów i usług dzięki certyfikacji ISO 9001
Niezawodne zarządzanie jakością oparte na normie ISO 9001 wspiera organizacje w dostarczaniu usług na wysokim poziomie – niezależnie od ich wielkości, branży czy profilu działalności. Certyfikacja ISO 9001 w DEKRA to potwierdzenie skutecznego systemu zarządzania oraz szansa na zwiększenie zaufania i zdobywanie nowych klientów.
Czym jest norma ISO 9001 i czego dotyczy?
Norma ISO 9001 to międzynarodowy standard określający wymagania dla systemu zarządzania jakością (QMS). Pomaga organizacjom tworzyć i doskonalić procesy, które prowadzą do zwiększenia satysfakcji klienta oraz poprawy jakości oferowanych produktów i usług. Standard koncentruje się na podejściu procesowym, ciągłym doskonaleniu i spełnianiu wymagań klientów oraz obowiązujących przepisów.
System zarządzania jakością zgodny z ISO 9001 umożliwia identyfikację i eliminację nieefektywności, poprawę komunikacji wewnętrznej, lepsze zarządzanie ryzykiem oraz zwiększenie zaangażowania pracowników. To sprawdzony sposób na budowanie zaufania klientów, stabilny rozwój organizacji i zwiększenie konkurencyjności na rynku.
Wymagania ISO 9001 dotyczą m.in.:
- orientacji na klienta i zrozumienia jego potrzeb,
- podejścia procesowego do zarządzania,
- zarządzania ryzykiem i szansami,
- ciągłego doskonalenia i skutecznego zarządzania jakością.
Jak przebiega certyfikacja ISO 9001 i co obejmuje?
Obecna norma ISO 9001 posiada nadrzędną strukturę zwaną "High Level Structure" (HLS) i dlatego jest jeszcze bardziej kompatybilna z innymi normami ISO dotyczącymi systemów zarządzania (takimi jak ISO 50001, ISO 45001, ISO 14001). Ponadto, ISO 9001 charakteryzuje się bardziej ekonomicznymi, zorientowanymi na rynek, zrównoważonymi i przyjaznymi dla użytkownika procesami operacyjnymi.
Jedną z głównych cech nowej normy ISO 9001 jest podejście oparte na ryzyku, które identyfikuje szanse i zagrożenia, określa odpowiednie środki i ocenia ich skuteczność. Gwarantuje to, że system zarządzania jakością oraz towarzyszące mu procesy w organizacji osiągają pożądane rezultaty.
Proces certyfikacji ISO 9001 krok po kroku:
- Spotkanie informacyjne i audit wstępny (opcjonalnie)
Spotkanie informacyjne (telefonicznie lub osobiście), omówienie projektu na miejscu oraz przygotowanie do certyfikacji, w tym przegląd dokumentów. - Certyfikacja na miejscu
Analiza gotowości z oceną i przeglądem opisu systemu zarządzania, przeglądem udokumentowanych procesów oraz opcjonalnie przeglądem działań korygujących. - Raport z auditu i ocena
Dokumentacja z auditu i oceny systemu zarządzania. - Certyfikat i znak
Po pomyślnym zakończeniu otrzymasz swój certyfikat ISO 9001 i znak DEKRA (z maksymalnym okresem ważności trzech lat). - Pierwszy audyt nadzoru
Co dwanaście miesięcy przeprowadzany jest audyt nadzoru praktycznego wdrożenia systemu. - Drugi audyt kontrolny
Powtórny audyt praktycznego wdrożenia systemu zarządzania. - Recertyfikacja
Trzy lata po pierwszej certyfikacji, kroki od 2 do 6 są powtarzane podczas auditu recertyfikacyjnego.
Skorzystaj z naszego doświadczenia
- Nasi audytorzy posiadają wieloletnie, międzybranżowe doświadczenie w certyfikacji systemów zarządzania.
- Wyróżnij się na tle konkurencji i wzmocnij swoje strategie rynkowe dzięki skutecznej certyfikacji reprezentowanej przez nasz uznany znak DEKRA
- Nasze portfolio zawiera ponad 200 akredytacji, do których przeprowadzania jesteśmy upoważnieni, a nasze usługi mogą być łączone w celu zapewnienia maksymalnych korzyści
Twoja firma ma jedną lokalizację? Wypełnij formularz, by otrzymać natychmiastową wycenę certyfikacji na podstawie amerykańskiej akredytacji ANAB.
Uzyskaj wycenę
Twoja firma ma kilka lokalizacji? Skorzystaj z jednego wniosku, aby uzyskać spersonalizowaną ofertę dla wszystkich oddziałów.
Wypełnij wniosek