Certyfikacja ISO 9001

Zapewnij stałą jakość procesów i usług dzięki certyfikacji ISO 9001

Niezawodne zarządzanie jakością oparte na normie ISO 9001 wspiera organizacje w dostarczaniu usług na wysokim poziomie – niezależnie od ich wielkości, branży czy profilu działalności. Certyfikacja ISO 9001 w DEKRA to potwierdzenie skutecznego systemu zarządzania oraz szansa na zwiększenie zaufania i zdobywanie nowych klientów.

Czym jest norma ISO 9001 i czego dotyczy?

Norma ISO 9001 to międzynarodowy standard określający wymagania dla systemu zarządzania jakością (QMS). Pomaga organizacjom tworzyć i doskonalić procesy, które prowadzą do zwiększenia satysfakcji klienta oraz poprawy jakości oferowanych produktów i usług. Standard koncentruje się na podejściu procesowym, ciągłym doskonaleniu i spełnianiu wymagań klientów oraz obowiązujących przepisów.
System zarządzania jakością zgodny z ISO 9001 umożliwia identyfikację i eliminację nieefektywności, poprawę komunikacji wewnętrznej, lepsze zarządzanie ryzykiem oraz zwiększenie zaangażowania pracowników. To sprawdzony sposób na budowanie zaufania klientów, stabilny rozwój organizacji i zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Wymagania ISO 9001 dotyczą m.in.:

  • orientacji na klienta i zrozumienia jego potrzeb,
  • podejścia procesowego do zarządzania,
  • zarządzania ryzykiem i szansami,
  • ciągłego doskonalenia i skutecznego zarządzania jakością.

Jak przebiega certyfikacja ISO 9001 i co obejmuje?

Obecna norma ISO 9001 posiada nadrzędną strukturę zwaną "High Level Structure" (HLS) i dlatego jest jeszcze bardziej kompatybilna z innymi normami ISO dotyczącymi systemów zarządzania (takimi jak ISO 50001, ISO 45001, ISO 14001). Ponadto, ISO 9001 charakteryzuje się bardziej ekonomicznymi, zorientowanymi na rynek, zrównoważonymi i przyjaznymi dla użytkownika procesami operacyjnymi.
Jedną z głównych cech nowej normy ISO 9001 jest podejście oparte na ryzyku, które identyfikuje szanse i zagrożenia, określa odpowiednie środki i ocenia ich skuteczność. Gwarantuje to, że system zarządzania jakością oraz towarzyszące mu procesy w organizacji osiągają pożądane rezultaty.

Proces certyfikacji ISO 9001 krok po kroku:

  1. Spotkanie informacyjne i audit wstępny (opcjonalnie)
    Spotkanie informacyjne (telefonicznie lub osobiście), omówienie projektu na miejscu oraz przygotowanie do certyfikacji, w tym przegląd dokumentów.
  2. Certyfikacja na miejscu
    Analiza gotowości z oceną i przeglądem opisu systemu zarządzania, przeglądem udokumentowanych procesów oraz opcjonalnie przeglądem działań korygujących.
  3. Raport z auditu i ocena
    Dokumentacja z auditu i oceny systemu zarządzania.
  4. Certyfikat i znak
    Po pomyślnym zakończeniu otrzymasz swój certyfikat ISO 9001 i znak DEKRA (z maksymalnym okresem ważności trzech lat).
  5. Pierwszy audyt nadzoru
    Co dwanaście miesięcy przeprowadzany jest audyt nadzoru praktycznego wdrożenia systemu.
  6. Drugi audyt kontrolny
    Powtórny audyt praktycznego wdrożenia systemu zarządzania.
  7. Recertyfikacja
    Trzy lata po pierwszej certyfikacji, kroki od 2 do 6 są powtarzane podczas auditu recertyfikacyjnego.

Skorzystaj z naszego doświadczenia

  • Nasi audytorzy posiadają wieloletnie, międzybranżowe doświadczenie w certyfikacji systemów zarządzania.
  • Wyróżnij się na tle konkurencji i wzmocnij swoje strategie rynkowe dzięki skutecznej certyfikacji reprezentowanej przez nasz uznany znak DEKRA
  • Nasze portfolio zawiera ponad 200 akredytacji, do których przeprowadzania jesteśmy upoważnieni, a nasze usługi mogą być łączone w celu zapewnienia maksymalnych korzyści
Szybka wycena dla jednej lokalizacji
Twoja firma ma jedną lokalizację? Wypełnij formularz, by otrzymać natychmiastową wycenę certyfikacji na podstawie amerykańskiej akredytacji ANAB.
Uzyskaj wycenę
Kompleksowa wycena dla kilku lokalizacji
Twoja firma ma kilka lokalizacji? Skorzystaj z jednego wniosku, aby uzyskać spersonalizowaną ofertę dla wszystkich oddziałów.
Wypełnij wniosek